25 Ağustos 2019 Pazar

2. Gün

Bu ikinci günümde sigara şeytanı sanki daha sık uğramış geldi bana. İlk gün psikolojik olarak çok güçlü olduğumdan çok fazla üzerime gelememişti. Geldiğinde de de duvara toslamıştı adeta. O yüzden sanki tüm gücü ve hünerini bu ikinci güne saklamış. Çünkü o da biliyor hep aynı kararlılık seviyesinde olamayacağımı.
Bugünkü krizleri atlatmamda şu düşüncenin de etkisi oldu: Sigaradan alacağım keyif hep eksik ve geçici. 25 yıldır sigara içen birisi olarak şunu çok iyi biliyorum ki bir sigaradan alacağınız keyif hepi topu üç bilemedin dört dakika. Üstelik bitirdiginizde tam tatmin olmuyorsunuz ve hemen bir sonraki sigarayı ne zaman iceceginizi düşünmeye başlıyorsunuz. Evet aklınıza hemen bu gelsin sigara krizi bastırdığında: amaaan içsem ne olacak ki, üç dakikada bitecek zaten. Oysa bir bardak filtre kahveyi içmek yarım saati bulabilir; hakeza bir şişe birayı içmek de. Uzun ve zamana yayılmış keyifler. Zaten öyle olmasa neden sigara 20'şerli paketlerde satılsın ki? Neden insanların sabahtan gece yarısına kadar düzenli yaptığı tek faaliyet sigara içmek? İşte aslında verdiği keyfin eksik ve kısa süreli olmasından.
Neyse bugünü de atlattık bakalım. Yarın görüşmek üzere..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder